ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道医療大学歯学雑誌 24巻1号-43巻2号(2005-2024)
  2. 27巻1号(2008/06/30)

歯科衛生士養成機関における集団リフレクションの導入

https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/10112
https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/10112
aa7e87b4-124a-4c99-921a-ab6182863e8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005433587.pdf 歯科衛生士養成機関における集団リフレクションの導入 (1.0 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(ELS)(1)
公開日 2008-06-01
タイトル
タイトル 歯科衛生士養成機関における集団リフレクションの導入
言語 ja
タイトル
タイトル Introduction of group reflection to dental hygienist students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Clinical Training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reflection
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Critical thinking
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
言語 ja
記事種別(日)
ja
原著
記事種別(英)
en
ORIGINAL REPORT
著者名(日) 長田, 真美

× 長田, 真美

WEKO 33115

ja 長田, 真美

Search repository
五十嵐, 清治

× 五十嵐, 清治

WEKO 33116

ja 五十嵐, 清治

Search repository
沢辺, 千恵子

× 沢辺, 千恵子

WEKO 33117

ja 沢辺, 千恵子

Search repository
大山, 静江

× 大山, 静江

WEKO 33118

ja 大山, 静江

Search repository
岡橋, 智恵

× 岡橋, 智恵

WEKO 33119

ja 岡橋, 智恵

Search repository
植木, 沢美

× 植木, 沢美

WEKO 33120

ja 植木, 沢美

Search repository
安彦, 善裕

× 安彦, 善裕

WEKO 33121

ja 安彦, 善裕

Search repository
著者名(英) NAGATA, Mami

× NAGATA, Mami

WEKO 33129

en NAGATA, Mami

Search repository
IGARASHI, Seiji

× IGARASHI, Seiji

WEKO 33130

en IGARASHI, Seiji

Search repository
SAWABE, Chieko

× SAWABE, Chieko

WEKO 33131

en SAWABE, Chieko

Search repository
OHYAMA, Shizue

× OHYAMA, Shizue

WEKO 33132

en OHYAMA, Shizue

Search repository
OKAHASHI, Tomoe

× OKAHASHI, Tomoe

WEKO 33133

en OKAHASHI, Tomoe

Search repository
UEKI, Takumi

× UEKI, Takumi

WEKO 33134

en UEKI, Takumi

Search repository
ABIKO, Yoshihiro

× ABIKO, Yoshihiro

WEKO 33135

en ABIKO, Yoshihiro

Search repository
著者所属(日)
ja
北海道医療大学歯学部附属歯科衛生士専門学校
著者所属(日)
ja
北海道医療大学歯学部附属歯科衛生士専門学校:北海道医療大学歯学部口腔構造・機能発育学系小児歯科学分野
著者所属(日)
ja
北海道医療大学歯学部附属歯科衛生士専門学校
著者所属(日)
ja
北海道医療大学歯学部附属歯科衛生士専門学校
著者所属(日)
ja
北海道医療大学歯学部附属歯科衛生士専門学校
著者所属(日)
ja
北海道医療大学歯学部附属歯科衛生士専門学校
著者所属(日)
ja
北海道医療大学個体差医療科学センター
著者所属(英)
en
Dental Hygienist School Attached to School of Dentistry Health Sciences University of Hokkaido
著者所属(英)
en
Dental Hygienist School Attached to School of Dentistry Health Sciences University of Hokkaido:Dental Hygienist School Attached to School of Dentistry Dept.of Oral & Development, Division of Pediatric Dentistry
著者所属(英)
en
Dental Hygienist School Attached to School of Dentistry Health Sciences University of Hokkaido
著者所属(英)
en
Dental Hygienist School Attached to School of Dentistry Health Sciences University of Hokkaido
著者所属(英)
en
Dental Hygienist School Attached to School of Dentistry Health Sciences University of Hokkaido
著者所属(英)
en
Dental Hygienist School Attached to School of Dentistry Health Sciences University of Hokkaido
著者所属(英)
en
Division of Oral Medicine & Pathology, Department of Dental Science, Institute of Personalized Medical Science, Health Sciences University of Hokkaido
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The present study investigated the effects of group reflection on the education of dental hygienist students. The level of Critical Thinking (CT) was assessed by questionnaires to examine the effectiveness of the training in 46 dental hygienist students. The students were divided into two groups for sort and long periods after the group reflection. In 22 out of the 46 students, the CT was evaluated just before and immediately after the group reflections were performed(group A). In the other 24 students, the CT was evaluated immediately after and one month after the reflections (group B).The statistical analysis was performed between the just before and immediately after administrations in group A, and between immediately after and one month after them in group B. The CT level statistically was significantly higher immediately after the reflections than just before the reflections. The score was significantly lower in the students one month after the reflections than immediately after the reflections. The results indicate that group reflections may be an effective method in the education of dental hygienist students. The group reflection should be embedded continuously in the education curriculum of dental hygienist school to ensure the maximum effect.
言語 en
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12060694
書誌情報 ja : 北海道医療大学歯学雑誌

巻 27, 号 1, p. 29-36, 発行日 2008-06
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:23:30.256585
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3