ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道医療大学心理科学部研究紀要 1号‐18・19号(2006-2023)
  2. 1号(2006/03/31)

北海道医療大学心理科学部言語聴覚療法学科およびその大学院の発展へむけて

https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/6812
https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/6812
aa9d6fa3-1664-4607-aeed-c756e200bf00
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004763575.pdf 北海道医療大学心理科学部言語聴覚療法学科およびその大学院の発展へむけて (967.5 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(ELS)(1)
公開日 2005-01-01
タイトル
タイトル 北海道医療大学心理科学部言語聴覚療法学科およびその大学院の発展へむけて
言語 ja
タイトル
タイトル To Develop the Department of Communication Disorders and the Graduate School in Health Sciences University of Hokkaido
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 言語聴覚士
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 4年制大学教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コアカリキュラム
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 OSCE
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学生参加型授業
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 speech therapists
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 4 year-course higher education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 core curriculum
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 OSCE
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student-centered class learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
言語 ja
記事種別(日)
ja
総説
記事種別(英)
en
Review Report
著者名(日) 阿部, 和厚

× 阿部, 和厚

WEKO 20805

ja 阿部, 和厚

Search repository
著者名(英) ABE, Kazuhiro

× ABE, Kazuhiro

WEKO 20807

en ABE, Kazuhiro

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The Health Sciences University of Hokkaido established School of Psychological Sciences consisting of Department of Communication Disorders and Department of Clinical Psychology at 2002. The Department of Communication Disorders was the 10th Japanese higher educational institution of a 4 year-course to speech therapists (ST), the medical profession by the national license, corresponding to the speech language pathologists and audiologists in United States. The higher education to ST has been underdeveloped compared with medical education to medical, dental, pharmaceutical, nursing and other health professions. During the first 4 years, our departments reformed the curriculum, including various problem-based small group learning classes, anatomy and physiology class including dissection of gross anatomy using animal organs and physiological experiments, objective structured clinical examination (OSCE), integrated classes for various skills for ST and clinical experiences using problem-based learning, based on the model core-curriculum for ST education which we proposed at first in Japan. In addition we started the graduate school for ST at 2006 ; this is the first school to aim to develop the higher professional capability of ST including clinical ability in Japan.
言語 en
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12163325
書誌情報 ja : 北海道医療大学心理科学部研究紀要

巻 1, p. 99-107, 発行日 2005
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:44:38.058799
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

阿部, 和厚, 2005, 北海道医療大学心理科学部言語聴覚療法学科およびその大学院の発展へむけて: 99–107 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3