WEKO3
アイテム
北海道医療大学心理科学部言語聴覚療法学科およびその大学院の発展へむけて
https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/6812
https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/6812aa9d6fa3-1664-4607-aeed-c756e200bf00
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(ELS)(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-01-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 北海道医療大学心理科学部言語聴覚療法学科およびその大学院の発展へむけて | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | To Develop the Department of Communication Disorders and the Graduate School in Health Sciences University of Hokkaido | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語聴覚士 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 4年制大学教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コアカリキュラム | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | OSCE | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学生参加型授業 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | speech therapists | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 4 year-course higher education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | core curriculum | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | OSCE | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | student-centered class learning | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別(日) | ||||||
ja | ||||||
総説 | ||||||
記事種別(英) | ||||||
en | ||||||
Review Report | ||||||
著者名(日) |
阿部, 和厚
× 阿部, 和厚 |
|||||
著者名(英) |
ABE, Kazuhiro
× ABE, Kazuhiro |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The Health Sciences University of Hokkaido established School of Psychological Sciences consisting of Department of Communication Disorders and Department of Clinical Psychology at 2002. The Department of Communication Disorders was the 10th Japanese higher educational institution of a 4 year-course to speech therapists (ST), the medical profession by the national license, corresponding to the speech language pathologists and audiologists in United States. The higher education to ST has been underdeveloped compared with medical education to medical, dental, pharmaceutical, nursing and other health professions. During the first 4 years, our departments reformed the curriculum, including various problem-based small group learning classes, anatomy and physiology class including dissection of gross anatomy using animal organs and physiological experiments, objective structured clinical examination (OSCE), integrated classes for various skills for ST and clinical experiences using problem-based learning, based on the model core-curriculum for ST education which we proposed at first in Japan. In addition we started the graduate school for ST at 2006 ; this is the first school to aim to develop the higher professional capability of ST including clinical ability in Japan. | |||||
言語 | en | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12163325 | |||||
書誌情報 |
ja : 北海道医療大学心理科学部研究紀要 巻 1, p. 99-107, 発行日 2005 |