WEKO3
アイテム
聴覚障害を専門とする言語聴覚士養成の緊急性 : 人工内耳装用児の言語・認知神経心理学的諸能力の実態から見た問題点の検討
https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/6805
https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/6805d35482f5-4c82-4d92-b679-6ba4346cfcde
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(ELS)(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-01-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 聴覚障害を専門とする言語聴覚士養成の緊急性 : 人工内耳装用児の言語・認知神経心理学的諸能力の実態から見た問題点の検討 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Urgent Problem of Trains Japanese Clinical Audiologists : The Actual State of Speech-Language and Cognitive-Neuropsychological Ability in Deaf Children Wearing Cochlear Implants | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 人工内耳装用児 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語・認知神経心理学的諸能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 就学前訓練 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 聴覚障害専門の言語聴覚士 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 養成の緊急性 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | deaf children wearing cochlear implants | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | speech-language and cognitive neuropsychological ability | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | preschool training | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese clinical audiologist | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | urgent problem of trains | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別(日) | ||||||
ja | ||||||
原著 | ||||||
記事種別(英) | ||||||
en | ||||||
Original Article | ||||||
著者名(日) |
森, 寿子
× 森, 寿子 |
|||||
著者名(英) |
MORI, Toshiko
× MORI, Toshiko |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | We investigated with 17 cases of deaf children in born, wearing Cochlear Implants and Having habilitation for 7 years 8 months on the average by the clinical-audiologists using auditoryoral method, for the Speech-language and cognitive-neuropsychological ability of 6 years. It became clear that the achievement level of them were various and had individual differences, so one could catch up normal children in age 3 years, the other had severe retardation in age 9 years. (1) We researched on the factors effected the individual differences, especially concerned about the developmental retardation by using the checklists of Mori. And we got the following results ; the late age of wearing Cochlear Implants, the shortage of habilitation period before the entrance of primary school, the problems of parents (e.g., the difficulty of home training), and in relation for these, the poverty of systematic, continuous and gradual Speech-language habilitation, and also the lack of attention, the retardation of Performance Intelligence Quotient. (2) It was suggested that we should educate Japanese Speech-Therapists intensively who can be the specialists in the field of habilitation for the hearing-impaired children. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12163325 | |||||
書誌情報 |
ja : 北海道医療大学心理科学部研究紀要 巻 1, p. 39-46, 発行日 2005 |
|||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR |