ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道医療大学心理科学部研究紀要 1号‐18・19号(2006-2023)
  2. 1号(2006/03/31)

ことばの遅れを示す幼児における状況絵の説明能力の検討

https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/6809
https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/6809
982a3e42-68bb-4a6b-9551-83c64b610a58
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004763572.pdf ことばの遅れを示す幼児における状況絵の説明能力の検討 (1.2 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(ELS)(1)
公開日 2005-01-01
タイトル
タイトル ことばの遅れを示す幼児における状況絵の説明能力の検討
言語 ja
タイトル
タイトル Evaluation of Narrative Skills of Children with Language Delay by a Sequential Picture Description Task
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ことばの遅れを示す幼児
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 状況絵
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 説明能力
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 children with language delay
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 picture stimulus
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 narrative skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
言語 ja
記事種別(日)
ja
研究報告
記事種別(英)
en
Preliminary Report
著者名(日) 石川, 美子

× 石川, 美子

WEKO 20787

ja 石川, 美子

Search repository
小林, 健史

× 小林, 健史

WEKO 20788

ja 小林, 健史

Search repository
浅井, 美千代

× 浅井, 美千代

WEKO 20789

ja 浅井, 美千代

Search repository
著者名(英) ISHIKAWA, Yoshiko

× ISHIKAWA, Yoshiko

WEKO 20793

en ISHIKAWA, Yoshiko

Search repository
KOBAYASHI, Kenji

× KOBAYASHI, Kenji

WEKO 20794

en KOBAYASHI, Kenji

Search repository
ASAI, Michiyo

× ASAI, Michiyo

WEKO 20795

en ASAI, Michiyo

Search repository
著者所属(日)
ja
中標津町児童ディサービスセンター
著者所属(日)
ja
札幌市立北辰中学校
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study examined the narrative skills of seven preschoolers with language delay. Their narrative skills were assessed by speech samples obtained through a picture stimulus task. First, they were presented with a single picture showing a squabble over a swing (Task 1). In Task 1, because the picture contained so much information, the children became confused. We then showed three sequential pictures, illustrating the same theme, which included only essential information (Task 2). In Task 2, the children understood the contents of the pictures and could explain the situation with appropriate vocabulary and complex syntax. In other words, if the information is properly arranged in the picture stimulus, preschoolers with language delay can show potential syntactic ability. These findings demonstrate the importance of proper arrangement of the information in the picture stimulus used in language evaluation.
言語 en
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12163325
書誌情報 ja : 北海道医療大学心理科学部研究紀要

巻 1, p. 79-86, 発行日 2005
出版タイプ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:44:34.957551
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3