WEKO3
アイテム
ことばの遅れを示す幼児における状況絵の説明能力の検討
https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/6809
https://hsuh.repo.nii.ac.jp/records/6809982a3e42-68bb-4a6b-9551-83c64b610a58
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(ELS)(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-01-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ことばの遅れを示す幼児における状況絵の説明能力の検討 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Evaluation of Narrative Skills of Children with Language Delay by a Sequential Picture Description Task | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ことばの遅れを示す幼児 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 状況絵 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 説明能力 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | children with language delay | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | picture stimulus | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | narrative skills | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別(日) | ||||||
ja | ||||||
研究報告 | ||||||
記事種別(英) | ||||||
en | ||||||
Preliminary Report | ||||||
著者名(日) |
石川, 美子
× 石川, 美子× 小林, 健史× 浅井, 美千代 |
|||||
著者名(英) |
ISHIKAWA, Yoshiko
× ISHIKAWA, Yoshiko× KOBAYASHI, Kenji× ASAI, Michiyo |
|||||
著者所属(日) | ||||||
ja | ||||||
中標津町児童ディサービスセンター | ||||||
著者所属(日) | ||||||
ja | ||||||
札幌市立北辰中学校 | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study examined the narrative skills of seven preschoolers with language delay. Their narrative skills were assessed by speech samples obtained through a picture stimulus task. First, they were presented with a single picture showing a squabble over a swing (Task 1). In Task 1, because the picture contained so much information, the children became confused. We then showed three sequential pictures, illustrating the same theme, which included only essential information (Task 2). In Task 2, the children understood the contents of the pictures and could explain the situation with appropriate vocabulary and complex syntax. In other words, if the information is properly arranged in the picture stimulus, preschoolers with language delay can show potential syntactic ability. These findings demonstrate the importance of proper arrangement of the information in the picture stimulus used in language evaluation. | |||||
言語 | en | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12163325 | |||||
書誌情報 |
ja : 北海道医療大学心理科学部研究紀要 巻 1, p. 79-86, 発行日 2005 |
|||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR |